چگونه بدون هیچ آرایشی (صورت بدون آرایش) ظاهری زیبا و آراسته داشته باشیم؟

صورت بدون آرایش شما، به زیبایی چهره ایست که می خواهد زیبایی را با آرایش از آن خود کند. در ادامه مراحلی ذکر شده که تمامی زیبایی های طبیعی تان را به شما نشان می دهد.

بخش اول: بهداشت فردی

مراقبت از پوست و مو

مراقبت از پوست و مو

۱-تمیز و آراسته باشید و بهداشت را رعایت کنید.

تمیز بودنتان باعث می شود سرزنده و شاداب باشید و صورت بدون آرایش شما به بهترین شکل به نظر برسد. اگر تمیز و آراسته باشید، شما عالی به نظر می رسید و چهره تان حتی بهتر از قبل به نظر خواهد رسید.

  • هر روز دوش بگیرید.

ترجیحا هر روز صبح دوش بگیرید. دوش گرفتن در صبحگاه باعث می شود خواب از سر شما بپرد، از طرفی ممکن است بدنتان در شب عرق کرده باشد با دوش گرفتن شما این شانس را دارید که از ابتدای روز صورت بدون آرایش تمیز و آراسته داشته باشید.

  • اگر سایر اعضای خانواده تان عادت دارند صبح ها دوش بگیرند شما قبل از خواب دوش بگیرید. اگر هوا گرم است، هنگام خواب از رو انداز ضخیم استفاده نکنید و به جای آن ملافه را به عنوان رواندازتان انتخاب کنید.
  • یک روز در میان مو هایتان را بشویید. شست و شوی بیش از حد مو می تواند موجب از دست دادن چربی های طبیعی مو و همچنین مجعد شدن و وز شدن مو شود.
  • شامپو ها و نرم کننده هایی را بیابید که متناسب با بافت مو های شما باشند .اگر با مشکل شوره سر مواجه شدید باید از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید.
  • از محصولاتی همچون ژل مو و موس که در بازار موجود هستند زیاد استفاده نکنید زیرا پس از مدتی، باعث می شود مو هایتان زیبایی قبل را نداشته باشد.

ماسک صورت برای پوست چرب

ماسک صورت برای پوست چرب

۲-به پوستتان نرم کننده بزنید:

آب زیاد بنوشید این کار در داشتن صورت بدون آرایش بسیار موثر است و سعی کنید لوسیونی را پیدا کنید که با پوست شما سازگار باشد. لوسیون های مختلفی برای هر نوع پوستی در بازار وجود دارد.

  • اگر پوستتان چرب است، همیشه از مرطوب کننده استفاده کنید. شاید این به نظر کنایه برانگیز باشد اما بسیار حائز اهمیت است. برای این کار از کرم ضد جوش استفاده کنید..
  • اگر پوست خشکی دارید سعی کنید از کرمی استفاده کنید که حاوی چربی بیشتری باشد. این به پوست شما کمک می کند تا مدت بیشتری مرطوب بماند.

ماسک صورت برای پوست خشک

ماسک صورت برای پوست خشک

۳-هر روز صبح و شب صورتتان را بشویید:

شست و شوی صورت به شما کمک می کند لکه ها و لایه هایی که در طول روز روی پوست شما به وجود می آید،از بین برود. و زیبایی صورت بدون آرایش شما را نمایان می کند.

  • سعی کنید ژل شست و شو صورتی را انتخاب کنید که با پوست شما سازگار باشد.ممکن است بخواهید از یک ژل شست و شو صورت ضد جوش استفاده کنید که منافذ پوست را مسدود نمی کند.
  • اگر به تازگی صورتتان جوش زده است از محصولات ضدجوش موجود در بازار استفاده کنید. اگر بدتر از قبل شدید و نگران این مسئله هستید، به پزشک مراجعه کنید تا دارویی که سازگار با پوست تان باشد را برای شما تجویز کند

بخش دوم: استایل

خدمات مو

خدمات مو

۱-موهای خود را کوتاه کنید:

اندازه ی مو و مدلی را که انتخاب می کنید باید با حالت چهره تان هم خوانی داشته باشد و مدلی باشد که آن را دوست دارید. مدل موی شما تاثیر بسزایی بر روی زیبایی صورت بدون آرایش شما دارد.

  • از آرایشگر خود بپرسید که چه مدل مویی به شما بیشتر می آید و برای شما مناسب است. مدلی را انتخاب کنید که نگهداری از آن آسان باشد.

ماسک صورت برای لک

ماسک صورت برای لک

۲-آموزش آرایش صورت – استفاده از لوسیون:

به جای استفاده از عطر و ادکلن، از....

برای مشاهده ادامه آموزش جذابیت بدون آرایش اینجا کلیک کنید.




مرجع:

http://aramismode.com/آموزش-روش-جذابیت-صورت-بدون-آرایش/